سرویس امنیت ایمیل Symantec موقتا دچار خاموشی شد

روز دوشنبه 20 خرداد (10 می) از حدود ساعت پنج عصر، سرویس امنیت ایمیل Symantec در تحویل ایمیل‌ها دچار تاخیر شد. سیمانتک شروع به حل مشکل کرد و حدود 16 ساعت بعد، اعلام کرد که مشکل تقریبا برطرف شده است.

 سرویس امنیت ایمیل Symantec موقتا دچار خاموشی شد

روز دوشنبه 20 خرداد (10 می) از حدود ساعت پنج عصر، سرویس امنیت ایمیل Symantec در تحویل ایمیل‌ها دچار تاخیر شد. سیمانتک شروع به حل مشکل کرد و حدود 16 ساعت بعد، اعلام کرد که مشکل تقریبا برطرف شده است.

سرویس امنیت ایمیل سیمانتک، Symantec Email Security.cloud، یک سرویس تحت ابر (نرم‌افزار به عنوان سرویس یا SaaS) برای محافظت ایمیل سازمان‌ها است است. هر ایمیل دریافتی/ارسالی، قبل از ورود/خروج از شبکه سازمان، ابتدا از سرورهای سیمانتک عبور می‌کنند. سیمانتک آنها را از لحاظ امنیتی بررسی و در صورت نیاز فیلتر می‌کند. در واقع، این سیستم نمونه‌ای از مدل SaaS (نرم‌افزار به عنوان سرویس) محسوب می‌شود. سیمانتک در سال 2008 با خرید شرکت امنیتی MessageLabs این سرویس را راه‌اندازی کرد.

در رخداد اخیر، بعضی از سازمانهای طرف قرارداد، به سیمانتک اطلاع دادند که ایمیل آنها با تاخیر ارسال/دریافت می‌شود. سیمانتک شروع به بررسی موضوع کرد و ساعتی بعد اعلام کرد که علت احتمالی حادثه را پیدا کرده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

 

 

سیمانتک برای تسکین مشکل، شروع کرد به افزایش توان پردازشی و تا حدی زیرساخت مشکل دار خود را از سرویس خارج کرد. همچنین، مهندسین این شرکت به طور دستی موازنه بار (load balancing) را انجام دادند. نهایتا، در ساعت 8 روز سه‌شنبه، اعلام شد که مشکل به کلی رفع شده است.

این مشکل، تنها ارائه سرویس را دچار تاخیر کرده بود و باعث طولانی شدن صف ایمیلها شده بود، اما خود سرویس بررسی امنیتی، مشکلی نداشت و همه ایمیلهای در صف مانده در نهایت ارسال شدند. بنابراین، سرویسی که برای تامین امنیت ارائه شده بود، خود از لحاظ ویژگی دسترس‌پذیری دچار معضل شده بود.

 

 

منبع: Symantec

 

کلمات کلیدی